kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

سکونت20 میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند.




به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، «محمد سعید ایزدی» در همایش «بازآفرینی شهری، سیاست‌ها و برنامه‌ها» افزود:  زندگی در این مناطق موجب شده که ساکنان از امکانات خوب زندگی و رفاهی برخوردار نباشند.
وی اظهار کرد: دولت به دنبال بازآفرینی در این مناطق با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی‌ است که همه دستگاه‌های متولی باید در این موضوع مهم بسیج شوند و هر کدام به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری‎ها باید با کمک گرفتن از بخش خصوصی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی در مناطق مختلف شهری تلاش کنند، اظهارداشت: یکی از عمده مشکلات شهرداری‌ها نداشتن درآمد مالی پایدار است که باید با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه به دنبال ایجاد درآمد برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب‎تر به ساکنان شهرها باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی به یکی از برنامه‌های اثرگذار دولت برای احیای بافت فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: پرداخت وام خرید مسکن و وام ودیعه مسکن به متقاضیان احداث ساختمان در بافت‌های فرسوده با کارمزد پایین یکی از راه‎هایی است که در تشویق افراد برای احیای بافت فرسوده موثر است.
ایزدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های طرح بازآفرینی در دولت ایجاد اشتغال و ارتقای سطح کیفی زندگی‌ است، ادامه داد: اگر اشتغال مولد در این مناطق برای ساکنان ایجاد شود ارتقای وضعیت زندگی نیز خود به خود ایجاد می‌شود زیرا اگر مردم دارای درآمد پایدار باشند در طرح بازآفرینی شهری هم مداخله مثبت خواهند داشت.